Monday, December 1, 2008

Ice Ice Baby!

Dit is Ietje. In Indonesische spelling "Ice". De enige overlevende van een nest van 3 van mijn kat. Mijn God, wist ik veel dat straat katten al met 3 MAANDEN zwanger kunnen worden! Dus voordat ik de kans had om Poeppie te laten steriliseren, was ze al zwanger. EN veel te klein. Uitendelijk moest ze geopereerd worden omdat de kleintjes er niet uit kwamen. Een keizersnee..... EN dat in een land waar mensen vrouwen sterven tijdens de bevalling omdat er geen verzorging en geschoold personeel is. Nusa Tengara Timor, oftewel in koloniale spraak; de kleine Soenda eilanden, hebben het hoogste sterfte cijfer voor vrouwen tijdens bevalling en kinderen under 5 jaar van geheel azie!

Maar hollee, mijn kat een keizersnee.
beetje raar, ... maar ben wel blij met hem/haar ...

Moeder en kind maken het goed! Waar blijven de gestampte muisjes?


No comments: